Investoi 60 % budjetista brändiä rakentaviin medioihin

Laskusuhdanteessa vähennetään usein panostuksia brändiä rakentaviin toimenpiteisiin ja keskitytään lyhyen tähtäimen myyntiä lisääviin toimenpiteisiin.

Pitkän tähtäimen menestymisen kannalta on kuitenkin ratkaisevaa säilyttää balanssi brändinrakennuksen ja lyhyen tähtäimen myyntiä aktivoivien toimenpiteiden välillä.

IPAn tietopankin mukaan vähintään 60 % pitäisi investoida brändiä rakentaviin ja 40 % aktivoiviin medioihin.

TV-mainonta on tehokkain tapa rakentaa brändiä ja saada aikaan merkittäviä vaikutuksia liiketoiminnan tulokseen - lyhyen tähtäimen myynnin generoimisen lisäksi.

PWC:n tutkimuksen mukaan tv-mainonta korreloi medioista kaikkein voimakkaimmin brändin arvoon, korrelaatio on jopa kaksinkertainen verrattuna muihin medioihin keskimäärin.

Panostamalla enemmän tv-mainontaan, kasvatetaan tutkimuksen mukaan 67 % todennäköisyydellä brändin arvoa. (Lähde: The PwC Payback Study 2. Thinkbox UK.)

Myös radio laajasti tavoittavan mediana on tehokas väline rakentamaan brändin tunnettuutta varsinkin yhdessä tv:n kanssa. Kuluttajien aktivoimisessa radion tehokkuus on kiistaton niin verkkoon ohjaavuuden kuin oikea-aikaisten lähellä ostohetkeä tapahtuvien kohtaamisten valossa.

Miten aktivoivien toimenpiteiden tehokkuutta voi lisätä?

Esimerkiksi verkkomainonnan kohdentaminen tietylle kohderyhmälle on todettu parantavan mainoksen klikkiprosenttia 25 % ja osiokohdennuksen jopa 35 %.

Kohderyhmälleen relevantti mainonta oikeassa mediaympäristössä lisää siis mainonnan tehoa.

Kirjoittaja: Leena Kuisma, MTV:n Insight Manager

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme