Keskity parhaiten tuottaviin medioihin

Ebiquity UK on päivittänyt tänä vuonna mittavan tietopankkinsa, joka sisältää 4500 ekonometrista mallinnusta koostuen kymmenen eri tuoteryhmän ja sadan mainostajan datasta vuosilta 2008-2014.

Mitä tämän mittavan tietopankin tuloksista voi oppia?

  • TV on tärkein myyntiin vaikuttava mainosväline
  • TV-mainonta tuottaa mediaryhmistä parhaan tuoton investoinneille, radio toiseksi parhaimman.
  • Panostamalla 1 punnan tv-mainontaan, se maksaa itsensä takaisin 1,79 punnan tuottona investoinnille. Radion osalta tuotto vastaavalle investoinnille on lähellä TV:n ROI:ta: 1,52 puntaa.
  • TV-mainonnan ROI on kasvanut yli 5 % vuosina 2011-2014 verrattuna vuosiin 2008, vähittäiskaupassa jopa +11 %.
  • TV:n tehokkuutta viime vuosien aikana on parantanut mm. TV:n kustannustehokkuuden lisääntyminen sekä se, että tv-mainonta toimii erinomaisesti yhteen onlinen kanssa.

Parhaan tuoton saamiseksi mainostajan kannattaa siis panostaa valtaosa investoinneista tutkitusti parhaiten tuottaviin mediavälineisiin ja osalla budjetista voidaan testata uusia innovatiivisia ratkaisuja, joista on mahdollista löytää hyviä tapoja edelleen lisätä mainonnan tehokkuutta.

(Lähde: Ebiquity database 2008-2014, 4500 ekonometrista mallinnusta. Thinkbox UK.)

Kirjoittaja: Leena Kuisma, MTV:n Insight Manager

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme