Sähköiset mediat tavoittavat parhaiten kesälläkin

Kuluttajien mediapäivästä lähes 90 % kuluu sähköisten medioiden parissa. Mainostamalla MTV MEDIAn medioissa olet siis läsnä siellä, missä kohderyhmäsikin viettää aikaansa.

Radio Nova kuuluu teille, toreille ja turuille

Radiomainonta tavoittaa kesän ostopäättäjät rannalla, mökillä ja automatkoilla. Heinäkuussa radion kuuntelijämäärät ovat korkeimmillaan!

Radio Novan tavoittavuus ja kuunteluaika kasvavat kesällä ja kanavalla tavoitetaan kesäisin 1,5 miljoonaa yli 9-vuotiasta suomalaista viikossa.

Radio Novalla on hyvä kuuluvuus ympäri Suomen - myös sinne laiturin nokkaan. Radio Nova on myös johtava radiokanava autokuuntelussa tavoittaen 840 000 autoilijaa.

Kesällä kasvava kotimaanmatkailu kasvattaa myös autoilua, ja auto toimiikin mainostajalle ainutlaatuisena, häiriöttömänä mediaympäristönä kohdata suvikansa. Radio Nova pitää tiellä liikkujat ajan tasalla liikenteen sujuvuudesta ja monipuolinen musiikkitarjonta varmistaa viihtyvyyden taajuudella.

Televisio tavoittaa ja koukuttaa

Television päivä- ja viikkotavoittavuus pysyvät korkeina kesäkuukausinakin. tv:tä katsoo kesällä viikoittain yli 4 miljoonaa ja päivittäin 3 miljoonaa suomalaista.

Tv:n parissa vietetty aika on yli 2h/vrk myös keskikesällä. Kannattaa muistaa, että kesällä tv-mainonta huomataan paremmin kuin mainonnan huippukuukausina.

MTV MEDIAn kanavat ovat kaupallisesti katsotuimpia kesäkuukausina. Katseluosuus on lähes 48 % (kaupalliset katseluosuudet, 15-54-v, prime 18-24).

Katselun painopiste siirtyy tunnin verran myöhempään ja on kesällä klo 21-22. Katsotuimpia ohjelmia kaupallisilla kanavilla ovat sääohjelmat, uutiset, kesäsarjat, elokuvat ja kello 21 esitettävät sarjat.

Mökkikatselun mittaus

Kesämökkikatselu on ollut mukana Finnpanelin mittauksessa vuodesta 2011. Mittaus tehdään samalla menetelmällä kuin tavallinen tv-paneelitutkimus, ja mökkikatselu on mukana tv-katseluluvuissa. Kesä-elokuussa 2012 mökkikatselun osuus kokonaiskatselusta oli 1,3 % = 2 min/vrk. Mökkikatselun piirissä MTV3 oli katsotuin kanava 13 % osuudella, ja eniten osuutta saivat YLE TV1 (42 %) ja YLE TV2 (24 %).

Netti mukana arjessa kaiken aikaa

Läppäri

Internet tavoittaa päivittäin 77 % suomalaisista ja aktiivi-ikäisistä, alle 50-vuotiaista, jo yli 90 %. Yhä useammin netti kulkee käyttäjän mukana joko kannettavan tietokoneen (66 % suomalaisista), liikkuvan laajakaistan (42 %), älypuhelimen (40 %) tai tabletin (8 %) avulla.

MTV3.fi tavoittaa kesäviikkoina 1,6 miljoonaa silmäparia. Suosituinta sisältöä ovat uutiset, viihde ja urheilu. Sääsivuston suosio ja mobiilikäyttö korostuvat hieman kesällä.

Katsomon ja mobiilin käyttö kasvavat kesäisin

Samat kärkisisällöt kiinnostavat myös Katsomossa, jonka videomainonta tavoittaa kellon ympäri. Liikkuvan kuvan katsominen netissä on yleisin ja eniten kasvanut "ajanviete". Katsomon käynnistysmäärät kasvoivat kesällä 2012 88 % verrattuna saman ajanjakson käynnistyksiin 2011. Katsomon videomainonta on linkki kesäkansaan myös mobiilipäätelaitteissa.

iPad

Kaikkiaan Suomessa on noin 1,5 miljoonaa älypuhelinta ja määrä kasvaa. Mobiililaitteella nettiä käyttää viikoittain 38 % eli lähes 1,4 miljoona suomalaisista (15-69 v.). Kävijät ovat löytäneet MTV3.fi Mobin: sivustolla on yli 260 000 käyttäjää viikossa kesäisin.

(Lähteet: Tilastokeskus ja Nordean kyselytutkimus kesäloman 2012 rahankäytöstä; Tilastokeskus, matkat touko-elokuussa 2012; Tilastokeskus; Finnpanel TV-mittaritutkimus; AdEdge; TNS Gallup, Atlas intermediatutkimus, Q1/2012; Taloustutkimus Oy, Web & Mobile tracking 2012; TNS Gallup, TNS Metrix / ComScore Dax/MTV3 Mobi: Cem4Mobile; Omniture Insight/ComScore Dax; Finnpanel Oy: Kansallinen Radiotutkimus vuosiraportti 2012)

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme