Tavoittele suurta yleisöä ja uusia asiakasryhmiä

IPAn 1000 kampanjan tietopankin mukaan ne brändit, jotka kohdistavat viestinsä laajasti koko markkinalle, saavuttavat kolme kertaa suuremmat bisnesvaikutukset esimerkiksi liikevoiton, myynnin ja markkinaosuuden kasvun suhteen verrattuna niihin mainostajiin, jotka kohdentavat toimenpiteensä vain nykyasiakkaille.

Pitkän tähtäimen menestyksen aikaansaamiseksi on siis tärkeää tavoitella nykyasiakkaiden lisäksi myös sellaisia kuluttajia, jotka eivät ole juuri tällä hetkellä ostoikkunassa.

TV:n ja radion kautta laajan peiton rakentaminen koko markkinassa on kustannustehokasta ja nopeaa.

Mainonnan tehokkuus voidaan jopa kaksinkertaistaa, kun löydetään tasapaino pitkän tähtäimen brändinrakentamiseen ja lyhyen tähtäimen aktivoiviin toimenpiteisiin investoinnin suhteen.

Lähde: Les Binet & Peter Field: “Advertising effectiveness: the long and short of it”. IPA databank (1000 kampanjaa). Thinkbox UK.

Kirjoittaja: Leena Kuisma, MTV:n Insight Manager

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme