Tee tehokasta mainontaa - vaikuta liikkuvalla kuvalla

Liikkuvalla kuvalla voi parhaiten vaikuttaa tunteisiin, sillä on helppo tuoda tuotteen käyttötarkoitus esille ja inspiroida ihmisiä.

Tunnetta, ei pelkkää informaatiota

Ei liene yllätys, että mainonnassa, jossa halutaan vaikuttaa ihmisiin tunteen kautta onnistutaan paremmin kuin mainonnassa, jossa tuodaan esille vain informaatiota tuotteesta.

Erot mainonnan toimivuudessa ovat suuria.

Esimerkkinä voidaan mainita, että mainonnassa, jossa annetaan mielikuva tuotteen käyttäjästä tai käyttötilanteesta saavutetaan keskimäärin kaksi kertaa korkeammat huomioarvot kuin mainonnassa, jossa ei käytetä esiintyjää lainkaan.

Selkeys auttaa muistamista

Mainonnan selkeys, loogisuus ja tunnistettava mainonnan linja lisää aiempaa voimakkaammin mainonnan muistamista.

Myös musiikilla ja äänimaailmalla yleensä on suurempi merkitys tv-mainonnassa kuin aiemmin, koska katselutilanteet ovat muuttuneet ja muita medioita käytetään aiempaa enemmän samanaikaisesti tv-mainonnan kanssa.

Muistamisen haasteita näkyykin mainonnassa, joka vaatii oivaltamista ja keskittymistä.

Lue lisää aiheesta:

Kirjoittaja: Kirta Palmroth, MTV:n Insight Manager

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme