Tunteisiin vaikuttava mainonta on tuloksellisinta

TV-mainonnalla on monipuolisimmat suostuttelukielen keinot liikkuvan kuvan ja äänen ansiosta, ja siksi tv on tutkitusti tehokkain mainosväline kun halutaan vaikuttaa ihmiseen tunnetasolla.

Tunteisiin vaikuttavan mainonnan on todettu olevan kaksi kertaa tuloksellisempaa verrattuna puhtaasti informatiiviseen mainontaan. (Lähde 1)

IPAn tutkimuksessa, jossa tutkittiin mainoskilpailuissa palkittujen luovien kampanjoiden tehokkuutta havaittiin, että palkitut luovat kampanjat ovat 10 kertaa muita kampanjoita tehokkaampia lisäämään bisnestuloksia.

Erottuvat tunteisiin vetoavat kampanjat lisäävät brändin mainetta, ja brändin maine taas lisää kuluttajien maksuhalukkuutta. (Lähde 2)

Lähteet:

Lähde 1: Les Binet & Peter Field: “Marketing in the Era of Accountability”. IPA databank. Thinkbox UK.

Lähde 2: Peter Field: “The link between creativity & effectiveness”. IPA (435 kampanjaa). Thinbox UK.

Kirjoittaja: Leena Kuisma, MTV:n Insight Manager

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme