Tutkittu: TV-mainonnalla ohjataan tehokkaasti nettiin

Mainostajien verkkosivustojen kävijämäärät seuraavat tv-mainontaan laitettuja panostuksia, osoittavat viimeaikaiset tutkimukset. TV onkin tehokas ratkaisu myös mainostajille, joiden liiketoiminta on digitaalista. Työpaikkaportaali Jobilla sai ennätysmäärän kävijöitä Sosiaalisen Subin kampanjallaan.

Useat viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että mainostajien verkkosivustojen trafiikki seuraa tv-mainonnan panostustietoja. Verkkoliikenteen kasvattamisen kannalta tv on tehokas mainosväline mainostajille, joiden liiketoiminta on täysin digitaalista. 

VAB:n (Video Advertising Bureau) on tutkinut 125 digitaalisen call-to-action mainostajan mediapanostuksia ja verkkotrafiikkia.

Selvityksen mukaan korrelaatio tv-mainonnan ja trafiikin välillä näkyi 82%:ssa tutkituista brändeista. 

TV-mainonta lisää myös mobiilissa latauksia ja ostoja

Positiivisia tuloksia on saatu myös mobiilisovellusten osalta. Mobiiliin ja mobiilimarkkinointiin erikoistuneen yrityksen Fetchin mukaan tv-mainonta lisäsi sekä latauksia että ostoja. 

Applikaation lataukset lisääntyivät 24 % kaksi tuntia tv-mainonnalle altistumisen jälkeen. Suunnittelun kannalta tuloksissa oli kiinnostavaa se, että kellonaika, jolloin mainontaa näkyi ja mainonnan toistotaso vaikuttivat merkittävästi tuloksiin.

Säännöllisellä mainonnan tunnuslukujen ja analytiikan seurannalla nähdään helposti, mitkä toimenpiteet mediassa ohjaavat parhaiten asiakkaan sivustolle. 

Asiakaskohtaisesti on nähtävissä, mitkä kanavat toimivat tehokkaimmin, mitä vaikutuksia on kohtaamishetkellä, viikonpäivällä, eri spotti-toteutuksilla ja näkymisen muodoilla liikenteen kasvuun.

Sosiaalisen Subin ratkaisu toi ennätysmäärän kävijöitä Jobillan sivustolle

MTV:n tekemien seurantojen mukaan Sub toimii kanavana erityisen hyvin silloin, kun asiakkaalla on tarve ohjata kävijöitä sivustoilleen tai verkkokauppaan. Toisaalta tämä on luontevaa, sillä Subin katselijoissa korostuu verkko-ostaminen ja netin monipuolinen käyttö.

Hyvänä esimerkkinä Subin toimivuudesta ja erityisesti Sosiaalisen Subin tehokkuudesta liikennettä kasvattavana mediaratkaisuna oli Finternet Groupin uuden työpaikkaportaalin Jobillan tv-mainonta ja sosiaalisen Subin näkyvyys. 

Mainonnan vaikutukset näkyivät selvästi liikenteessä ja sosiaalisella Subilla saatiin ennätysmäärä kävijöitä sivustolle.

Lähteet:

VAB, Video Advertising Bureau 2015 Report: “Ignition point” The Tv-Traffic correlation for call-to-action brands

Fetch, wearefetch.com/mobile-insight 2016: Tv Advertising Uplifts Mobile Actions

Lue lisää:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme