TV-mainonta

Televisiomainonta herättää tunteita ja se muistetaan. Ole mukana Suomen isoimmissa tv-ilmiöissä! MTV:n televisiokanavat MTV3, Sub, AVA ja MTV TOTAL tavoittavat keskimäärin 2,9 miljoonaa katsojaa päivittäin. Mainoskampanjan voi toteuttaa sekä valtakunnallisesti kaikilla kanavilla että kohdistaa paikallisesti MTV3-kanavalla.

Television vahvuutena on sen kyky vaikuttaa tunteisiin ja luoda mielikuvia. Televisio voi tehdä tunnetuksi lyhyessäkin ajassa, ja se on tehokas media herättämään kiinnostusta.

Katkomainonta MTV:n kanavilla toimii:

  • Kasvattaa myyntiä, tunnettuutta ja aktivoi
  • Antaa eniten tuottoa markkinointi-investoinnille (Lähde Thinkbox, UK)
  • Tavoittaa nopeasti isot yleisöt tai kohdistetusti tarkemmat kohderyhmät
  • Herättää tunteita ja kiinnostusta, vaikuttaa pitkäaikaisesti
  • Tv luo isoja ja merkityksellisiä ilmiöitä katsojille
  • Luotettava: Kontaktitakuu takaa, että saat maksamasi kontaktit kiinni

Katkomainonnan ostotavat

Mainoskatkoilta voi ostaa mainosaikaa kohderyhmäkaupalla, ohjelmaostamisella tai näitä ostotapoja yhdistämällä. Mainostajan tavoitteet ratkaisevat, minkälainen kampanjarakenne on tehokkain ja tuottoisin. Katkomainonnan kampanja voi olla sekä valtakunnallinen että alueellinen.

  • Kohderyhmäkaupassa ostetaan kontakteja ja mainoksesi kohdistetaan halutun kohderyhmän tavoittaviin ohjelmiin.
  • Ohjelmaostamisessa mainokset sijoitellaan haluttujen ohjelmien yhteyteen.
  • Valtakunnallista katkomainontaa on ostettavissa kanavilla MTV3, Sub ja AVA.
  • Tehosta viestiä ja keskitä paikallisesti: Alueellinen tv-mainonta on mahdollista MTV3-kanavalla.
  • Muista mainonta myös maksukanavilla MTV Max ja MTV Juniori.

TV-kampanjan hintaan vaikuttavia tekijöitä

TV-kampanjan hintaan vaikuttavat muun muassa:

  • ostotapa (ohjelmaostaminen, kohderyhmäkauppa, muu: esim. ohjelmayhteistyö)
  • mainoksen pituus
  • mainoksen esitysaika (prime time = parhaaseen katseluaikaan, off prime = aamu, myöhäisilta)
  • ajanjakso, jolloin mainos esitetään (ns. kausietukausina mainostat edullisemmin)
  • mainoksen esitysalue tai -alueet (valtakunnallinen vai alueellinen kohdistaminen)
  • kanavamix (kampanjan painotus ja esityskerrat kanavittain)

TV-mainonnan erikoisratkaisut

Katkomainonnan lisäksi televisio-ohjelmien yhteydessä voi mainostaa myös ohjelmayhteistyöllä sekä erilaisilla räätälöitävillä erikoisratkaisuilla ja kampanjapaketeilla.

Heräsikö kysymyksiä?

Jos mietit, minkälainen kampanja sopisi tukemaan yrityksesi tavoitteita tai jos haluta kuulla lisää tv-mainonnan mahdollisuuksista ja ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Tutustu myös:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme