Mainos
Mainos
leivontanurkkakansi1valmis

Paluu menneisyyteen: Aloita aamu tällä superterveellisellä puurolla!

Milloin olet viimeksi valmistanut terveellistä ruispuuroa?

Aikoinaan ruispuuro oli klassikko, jota valmistettiin lukuisissa suomalaiskodeissa arkena hyvinkin usein. Tänä päivänä resepti on monelta unohtunut, mutta sen muisto on helppo elvyttää.

TIESITKÖ? Mustikat sisältävät paljon C-vitamiinia, mangaania ja kuitua.

Mustikka-aikaan ruispuuroa on helppo jalostaa entistä terveellisemmäksi lisäämällä sen joukkoon metsissä kypsyviä mustikoita. Marjat tuovat klassikkoreseptiin myös paljon lisämakua ja raikkautta. 

Mustikkainen ruispuuro

neljälle

8 dl vettä
4 dl ruishiutaleita
½–1 dl sokeria
3–4 dl mustikoita
(½ tl suolaa)

Kiehauta vesi, lisää ruishiutaleet, sokeri ja mustikat ja anna kiehua 3 min. Sekoita välillä. Hauduta hetki miedolla lämmöllä kannen alla ja nauti kuumana tai kylmänä maidon kanssa.

Arjan Leivontanurkan Paluu menneisyyteen -juttusarjassa muistellaan menneiden vuosikymmenten suosikkireseptejä, joista osa on jo vaipunut unholaan ja toiset jääneet osaksi arkeamme.

Resepti: Arja Elina Laine

Uusimmat: Ajankohtaista

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme