Mainos
Mainos

8 tehokasta terveysherkkua: Apua jopa rasvanpolttoon!

Lisää ruokavalioosi näitä turvotusta vähentäviä, aineenvaihduntaa kiihdyttäviä ja runsaasti muun muassa proteiineja sisältäviä ainesosia.

Mantelit

Monipuolisesti hyödynnettävissä olevat mantelit sisältävät runsaasti täyttäviä proteiineja, kuituja sekä E-vitamiinia. Manteleissa on myös runsaasti mineraaleja, jotka edistävät lihaskasvua. Ne myös estävät haitallisten rasvojen ja sokereiden kiinnittymistä kehoon.

Kananmunat

Kananmunat ovat yksi parhaimmista proteiininlähteistä. Ne sisältävät aminohappoja, jotka rakentavat lihasmassaa. Kananmuna pitää myös nälän loitolla pidemmän aikaa, joten kädet pysyvät kaukana keksipurkeista.

Soijapavut

Soijapavut sisältävät proteiineja, kuitua ja antioksidantteja. Soijaa voi käyttää monella tavalla, joten siihen ei nopeasti kyllästy. Journal of the American College od Nutrition -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan ylipainoiset henkilöt, jotka joivat soijajuomasta valmistettuja ateriankorvikkeita laihtuivat enemmän kuin henkilöt, jotka joivat tavallisia maitovalmisteisia dieettijuomia.

Omena

Omena edesauttaa tutkitusti laihdutuksessa. Omenan sisältämät ainesosat puhdistavat keuhkoja ja vähentävät kolesterolin negatiivisia vaikutuksia.

Marjat

Useimmat marjat ovat runsaskuituisia, joten niitä kannattaa hyödyntää ruokavaliossa, jos kaipaa näyttäviä vatsalihaksia. Eksperttien mukaan, mitä enemmän kuituja syö, sitä vähemmän keho kiinnittää itseensä muista raaka-aineista kertyviä kilokaloreita. Marjoissa on runsaasti myös antioksidantteja.

Vihreät vihannekset

Vihreiden vihannesten sisältämä antioksidantti ei pienennä vyötärön mittaa sinällään, mutta on erinomainen ja vähän kilokaloreita sisältävä lisä ruokavalioon. Noin 2,5 dl pinaattia sisältää vain 40 kilokaloria, mutta tyydyttää päivän suositellun kuitumäärän jo 20 prosenttisesti. Useat vihannekset sisältävät myös kalsiumia, joka antaa virtaa treenaukseen.

Lohi

Lohi, tonnikala ja makrilli ovat kaloja, joissa on runsaasti omega-3-rasvahappoja. Kyseiset rasvahapot ovat keholle tärkeitä ja edistävät muun muassa rasvanpolttoa sekä aineenvaihduntaa. Australialaisen tutkimuksen mukaan kalaruokien syöminen hillitsee ruokahimoja. Ne ovat myös hyvä proteiininlähde.

Kvinoa

Kvinoa on eteläamerikkalainen ruokakasvi, jota voi hyödyntää samalla tavalla kuin viljoja. Kvinoaa verrataa usein esimerkiksi couscousiin, mutta se sisältää couscousiakin enemmän proteiineja ja sisältää myös runsaasti välttämättömiä aminohappoja, ravintokuitua, fosforia, rautaa ja magnesiumia.

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme