Mainos
Mainos

Arjen superruokaa: Lisää näitä aineksia smoothieen

Smoothien muodossa on helppo ja nopea herkutella esimerkiksi superruokia. Poimi vinkit siihen, mitkä superterveelliset herkut sopivat erityisen hyvin smoothieihin!

Lehtikaali

Paljon rautaa, C-vitamiinia, karoteenia, kalsiumia ja proteiineja sisältävä lehtikaali sopii sekä terveysvaikutustensa että upean värinsä vuoksi hyvin erilaisiin smoothieihin. Lehtikaali on yksi tämän hetken trendikkäimmistä smoothie-aineksista.

Acai-marjat

Antioksidantti- ja vitamiinipitoiset acai-marjat sopivat hyvin smoothieiden joukkoon. Tummat marjat tuovat smoothieen myös upean violetin värin.

Pellavansiemenet

Ravinteikkaat pellavansiemenet ovat oiva tapa nauttia hyviä rasvoja ja kuitua smoothien joukossa. Pellavansiemenet tuovat smoothieihin myös mukavan, rouhean rakenteen. Keho pystyy hyödyntämään pellavansiemenet parhaiten rouheen muodossa.

Goji-marjat

Yli 20 eri vitamiinia sisältävät goji-marjat ovat oiva lisä terveelliseen smoothieen. Syksyisiin flunssakaudella nautittaviinsmoothieisiin gojimarjat sopivat erityisen hyvin, sillä niiden uskotaan vahvistavan immuunipuolustusta.

Chili

Voimakkaanmakuinen ja kapsaisiinipitoinen chili mielletään tavallisimmin osaksi suolaisia herkkuja, mutta chili tuo kaivattua potkua myös makeisiin ruokiin. Esimerkiksi makeaan smoothieen ruoansulatusta vauhdittava chili tuo moneen makuun sopivan twistin.

Osittainen lähde: The Daily Meal

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme