Mainos
Mainos

Lukuisia terveysvaikutuksia – syötkö jo näitä supersiemeniä?

Tiesitkö, kuinka monikäyttöisiä hurjan terveelliset kurpitsansiemenet ovatkaan?

Muista, että kurpitsalajikkeita on erilaisia ja siementen valmistustapa riippuu lajikkeesta.

Syksyisin kurpitsat ovat kovassa huudossa, mutta kurpitsansiemenillä voi herkutella tasaisesti ympäri vuoden. Ravintorikkailla kurpitsansiemenillä on paljon terveyshyötyjä, jotka eivät ole yleisessä tiedossa.

Kurpitsansiementen terveyshyödyt

Ne edesauttavat painonpudotusta: Raa'at kurpitsansiemenet ovat loistava proteiinin ja kuidun lähde, joten ne täyttävät vatsasi ja pitävät olosi kylläisenä pitkään.

Kurpitsansiemenet parantavat sydämen terveyttä: Kurpitsansiemenissä on paljon tulehdusta estäviä omega-3-rasvahappoja, jotka tukevat sydämen terveyttä. Tutkimukset osoittavat, että kurpitsansiemenöljy saattaa myös madaltaa korkeaa verenpainetta.

Niistä saa energiaa: Siemenissä on myös paljon magnesiumia, joka on tärkeää kehon terveydelle, sillä se pitää yllä energiatasoja. Etenkin naisten voi olla vaikea saada ruokavaliostaan tarpeeksi magnesiumia, joten tähän puutokseen kurpitsansiemenet ovat oiva ratkaisu.

Kurpitsansiementen avulla nukut paremmin: Kurpitsansiemenissä on runsaasti L-tryptofaania eli yhdistettä, joka auttaa kehoa tuottamaan serotoniinia. Serotoniini parantaa mielialaasi ja auttaa sinua nukkumaan sikeämmin.

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme