Mainos
Mainos

Maukkaat tavat herkutella pellavansiemenillä – huikeat terveyshyödyt!

Pellavansiemenet ovat oikea terveyspommi, joita kannattaa lisätä ruokaan kuin ruokaan. Kokeile näitä vinkkejä!

Pellavansiemenet sisältävät terveellisiä omega-3-rasvahappoja, jotka ovat elintärkeitä elimistölle. Nämä rasvat auttavat vähentämään tulehduksia, tasapainottamaan hormoneja, suojelemaan mielialan vaihteluilta ja masennukselta sekä estämään sydänsairauksia, diabetesta ja tulehduksellisia sairauksia, kuten niveltulehdusta.

Pellavansiemenet ovatkin oikea superruoka, sillä terveellisten rasvojen lisäksi ne sisältävät myös runsaasti kuitua sekä sinkkiä, rautaa, E-vitamiinia ja kalsiumia.

Lisää 1–2 ruokalusikallista pellavansiemeniä tai pellavansiemenöljyä ruokaasi päivittäin napataksesi terveyshyödyt itsellesi. Lisää siemeniä salaatteihin, keittoihin tai vaikka voileipiin, smoothie-juomiin ja salaatinkastikkeisiin.

Kokeile näitä vinkkejä:

1. Lisää rouhittuja pellavansiemeniä lempimuffinireseptiisi.

2. Ripottele kaksi ruokalusikallista rouhittuja pellavansiemeniä rasvattomaan, kreikkalaiseen jogurttiin. Runsasproteiininen jogurtti yhdistettynä kuitupitoisiin siemeniin takaa onnistuneen aamupalan.

3. Voit lisätä pellavansiemeniä myös aamupuuroosi tai muroihisi tai vaikka pannukakku-, täysjyväpizza- tai leipätaikinaan.

4. Lisää ruokalusikallinen pellavansiemeniä smoothien joukkoon. Saat hetkessä juomastasi täyttävämmän ja ravintorikkaamman.

5. Korvaa kananmunat reseptissä pellavansiemenillä. Yhden munan korvaat kahdella ruokalusikallisella pellavansiemeniä ja kahdella ruokalusikallisella vettä. Liota siemenet vedessä yön yli.

Lähde: Shape

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme