Mainos
Mainos

Mittavat terveyshyödyt: Lisää nämä siemenet ruokavalioosi

Erilaiset siemenet voivat olla todellisia ravintopommeja. Mutta, mitkä siemenet sopivat juuri sinulle?

Kuuluvatko siemenet ruokavalioosi? Eri siemenet tarjoavat eri terveyshyötyjä, joten lisäile niitä rohkeasti lautasellesi.

Granaattiomenan siemenet hoikistumiseen

Nämä mehukkaat siemenet ovat vähäkalorisia ja ne sisältävät paljon antioksidantteja ja rasvaa polttavaa C-vitamiinia. Lusikoi vaikka paahtoleivän päälle maapähkinävoin kera.

Hampunsiemeniä lihaksille

Hampunsiemenet ovat yksi harvoja täydellisiä kasvisperäisiä proteiininlähteitä. Ne sisältävät kaikkia 20 aminohappoa, jotka auttavat rakentamaan kaloreita polttavaa lihaksistoa. Ripottele hampunsiemeniä treenin jälkeen nautittavaan smoothie-juomaan.

Chia-siemeniä luustolle

Chia-siemeniä kannattaa syödä niiden sisältämän kalsiumin vuoksi. Jo kahdessa ruokalusikallisessa on yhtä paljon kalsiumia kuin cheddar-siivussa. 

Kurpitsansiemenistä energiaa

Kurpitsansiemenet ovat oiva raudanlähde ja rautahan tunnetusti auttaa ylläpitämään energiatasoja. Napsi siis säännöllisesti kurpitsansiemeniä, jos syksy tuntuu pimeältä ja väsyttävältä.

Seesaminsiemeniä sydämelle

Seesaminsiemenet sisältävät linolihappoa, joka saattaa auttaa säätelemään vahingollista kolesterolia. 

Pellavansiemenet ehkäisevät syöpää

Pellavansiemenet sisältävät syöpää ehkäiseviä yhdisteitä, jotka vähentävät tätä sairautta aiheuttavaa tulehdusta. 

Vehnänalkioita ruoansulatusta auttamaan

Vehnänalkiot sisältävät inuliinia eli eräänlaista kuitua, joka auttaa ylläpitämään toimivaa ruoansulatusta.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme