Mainos
Mainos

TOP 8: Yllättävät ruoat, joilla saat rasvan palamaan!

Hiilihydraattien ei tarvitse olla painonpudottajan pahimpia vihollisia, jos lautaselle valitsee oikeanlaisia ruokia.

Tiesitkö, että tietynlaisilla hiilihydraateilla voit jopa tehostaa painonpudotusta?
Laihduttajan kannattaa valita lautaselleen hyviä hiilihydraatteja ja erityisesti ruokia, joissa on resistenttiä tärkkelystä.

Mikä ihmeen resistentti tärkkelys?

Resistentti tärkkelys on kuin kuitua: se ei imeydy ohutsuolessa, vaan kulkee sellaisenaan paksusuoleen. Paksusuolessa suoliston mikrobit käyttävät sen ravinnokseen ja syntyy lyhytketjuisia rasvahappoja. Tällä on suotuisa vaikutus suoliston hyvinvointiin.  Mikä parasta, resistentin tärkkelyksen energiapitoisuus on alhaisempi kuin niin sanotusti tavallisten hiilihydraattien.

Näistä ruoista sitä saa

Resistenttiä tärkkelystä olisi hyvä saada 10-15 grammaa päivässä, jolloin tehostat kehosi rasvanpolttoa. Näillä resistenttiä tärkkelystä sisältävillä ruoilla saat rasvan palamaan:
Banaanit
1 banaanissa resistenttiä tärkkelystä 4.7 grammaa.
Kaurahiutaleet
1,2 desilitrassa 4,6 grammaa resistenttiä tärkkelystä
Valkoiset pavut
1,2 desilitrassa keitettyjä papuja 3,8 grammaa resistenttiä tärkkelystä
Linssit
1,2 desilitrassa keitettyjä linssejä 3,4 grammaa resistenttiä tärkkelystä
Peruna
1 keitetty ja jäähdytetty (!) peruna sisältää 3,2 grammaa resistenttiä tärkkelystä. Syö perunat jäähtyneinä, jolloin niihin muodostuu resistenttiä tärkkelystä.
Kikherneet
1,2 desilitrassa keitettyjä kikherneitä on 2,1 grammaa resistenttiä tärkkelystä
Ohraryynit
1,2 desilitrassa ohraryynejä on 1,2 grammaa resistenttiä tärkkelystä
Tumma riisi
1,2 desilitrassa keitettyä riisiä on 1,7 grammaa resistenttiä tärkkelystä


Lähde: Health.com

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme