Mainos
Mainos

Vaihda tuhti lounas täyttävään salaattiin – lue vinkit!

Täyttävä salaatti pitää mielen virkeänä ja kehon liikkeessä. Katso, kuinka muokkaat salaatistasi sellaisen, joka pitää nälän kauemmin loitolla.

Usein ihmiset syövät paljon leipää tai muita tuhteja tuotteita pitääkseen nälän pidempään loitolla. Ihastuttavan ja kepeän salaatin avulla jaksat kuitenkin paremmin pidempään, kunhan vain muistat lisätä annokseen tarpeeksi proteiinia ja kuituja.

Pähkinöitä, papuja ja siemeniä

Lisää salaattiin esimerkiksi manteleita, kikherneitä ja auringonsiemeniä ja annos pitää sinut takuulla kylläisenä kauan. Pähkinät, pavut ja siemenet sisältävät paljon proteiinia, kuituja ja hyviä rasvoja, joten niitä kannattaa hyödyntää muuallakin kuin vaan salaatissa.

Tuoreet vihannekset

Jokaisessa annoksessa on tärkeää, että ainekset ovat tuoreita. Saadaksesi salaatistasi hieman ruokaisamman kannattaa joukkoon lisätä esimerkiksi munakoisoa, artisokkaa, tomaatteja, kurkkua ja kesäkurpitsaa.

Täysjyvä

Vihannesten, pähkinöiden, papujen ja siemenien lisäksi salaatin sekaan kannattaa lisätä hieman täysjyvää. Erinomaisesti salaatin joukkoon sopivat esimerkiksi kvinoa, bulguri tai couscous.

Oliiviöljy

Oliiviöljy sopii erinomaisesti kastikkeeksi salaatin joukkoon. Oliiviöljy sisältää nimittäin runsaasti hyviä rasvoja sekä antioksidantteja.

Lisukkeet

Kaipaatko salaatin sekaan vielä jotain? Suosi lihan ja kanan sijaan kalaa, sillä se sisältää paljon muun muassa omega-3-rasvahappoja ja D-vitamiinia.

LUE MYÖS:


Lähde: Fit Sugar

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme