Mainos
Mainos

Vain yksi muutos ruokavalioon ja voit tuplata rasvanpolton!

Jos paino ei tunnu millään putoavan, on aika tarkistaa oma ruokavalio: saatko sittenkään riittävästi proteiinia?

Etkö hoikistu, vaikka tarkkailet mielestäsi syömiäsi kalorimääriä ja harrastat säännöllisesti liikuntaa? Ehkä sinun kannattaisi keskittyä vielä enemmän siihen, paljonko ruokavaliosi sisältää proteiinia. Riittävä proteiininsaanti nopeuttaa nimittäin tutkitusti painonpudotusta ja tehostaa rasvanpolttoa.

Keho kuluttaa enemmän energiaa polttaessaan proteiinipitoisia ruokia.
Usko tai älä, päivittäisen proteiinimäärän tuplaaminen voi tutkimusten mukaan jopa tuplata rasvanpolton.

Älä unohda proteiinipitoisia kasvisruokia

Paljonko proteiinia sitten pitäisi syödä? Tarve on yksilöllistä. Mitä aktiivisempi elämä on, sitä enemmän myös proteiinia tarvitset. Proteiinia olisi hyvä syödä joka aterialla hiilihydraattien ja rasvan ohella.

Liikuntaa säännöllisesti harrastavan kannattaa syödä proteiinia jopa 1-1,5 grammaa päivässä painokiloaan kohden.

Monet jo varmasti tietävät hyviksi proteiininlähteiksi kananmunat, lihan ja kalan. On kuitenkin hyvä muistaa, että myös kasvikunnan tuotteista, kuten pavuista ja linsseistä saa runsaasti proteiinia.

Kokeile vaikka näitä proteiinipitoisia kasvikunnan tuotteita:

Ruoka:Proteiinia/100g
Kurpitsansiemenet25 grammaa
Mungpavut24 grammaa
Auringonkukansiemenet23,4 grammaa
Kvinoa18,4 grammaa
Täysjyväcouscous15 grammaa
Kaura11 grammaa
Linssit9 grammaa
Kikherneet8,5 grammaa
Maapähkinävoi (2 rkl)8 grammaa
Ruusukaali3,5 grammaa
Lehtikaali3,4 grammaa
Pinaatti2,8 grammaa

Lähde: Fitsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme