Mainos
Mainos
Radalla
Tammikuussa Subilla!
Lisätiedot

VR:n junilla tehdään vuodessa yli 82 miljoonaa matkaa. Me matkustamme töihin, lomalle, harrastuksiin, festareille ja rakkaiden luo. Subin uusi Radalla–sarja sukeltaa rautatieläisten arkeen ja kertoo, kuinka junat matkustajineen kulkevat Suomessa kaikkina vuodenaikoina ja kaikissa olosuhteissa. Veturinkuljettajien ja konduktöörien ohella sarjassa kuullaan matkustajien aitoja ja erikoisiakin tarinoita, ja kurkistetaan myös junavarikon sekä liikennettä ohjaavan operaatiokeskuksen arkeen.

Radalla

Mitä tapahtuu, kun junan vessa ei toimi? Radalla-ohjelman konduktööri improvisoi tukalassa tilanteessa

30. tammikuuta Subilla alkavassa uudessa Radalla-ohjelmassa nähdään, mitä tapahtuu kun junan vessa ei toimikaan niinkuin junan vessa. 

Subin uusi Radalla–sarja sukeltaa rautatieläisten arkeen ja kertoo, kuinka junat matkustajineen saadaan turvallisesti perille kaikkina vuodenaikoina ja kaikissa olosuhteissa.

Yksi sarjassa tavattavista rautateiden ammattilaisista on konduktöörinä toimiva Jarkko. Hän on oikealta koulutukseltaan biologi, joka on myös toteuttanut haaveensa työskennellä junien parissa.

Konduktöörin työpäivät ovat pitkiä ja lippujen tarkastuksen lisäksi työnkuvaan kuuluu monia muitakin tehtäviä. Ensimmäisessä jaksossa nähdään, kuinka Jarkko joutuu pähkäilemään ikävähkön ongelman, rikkinäisen junan vessan kanssa.

– Tämä on niin pelottavan näköinen, että painan nappia ja pakenen paikalta. 

Kun Jarkon taidot eivät riitä, avuksi rientää asentaja Sami. Junan vessan korjaaminen ei olekaan aivan yksinkertainen tehtävä.

Katso yllä olevalta videolta, mitä oikeasti vaaditaankaan siihen, että vaunun pönttö toimii kuin junan vessa!

Radalla starttaa tiistaina 30.1. klo 20 Subilla.

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme