Mainos

ESS: Verottajan chat lisännyt verkossa asioimista – vastaus tulee minuutissa

Sähköinen asiointi verohallinnossa lisääntyy.

Etelä-Suomen Sanomien mukaan etenkin verohallinnon chat-palvelu on lisännyt verkossa asioimista.

Palvelu on ollut saatavilla viime huhtikuusta asti.

Verohallinnon tavoitteena on lisätä sähköistä asiointia. Viestintäsuunnittelija Nanna Jussila Verohallinnosta kertoo, että chat näyttää vieneen tavoitetta ison harppauksen eteenpäin. 

Esimerkiksi verkossa täytettyjen veroilmoitusten määrä kasvoi viime keväänä 42 000:lla edellisvuodesta.

Chat-palvelu on myös vähentänyt varoneuvojille tulevia puheluita.

Noin puolet Suomen verovelvollisista täyttää veroilmoituksen nykyisin verkossa.

Verohallinnon chatissa on mahdollisuus kysyä neuvoa tai keskustella asiakaspalvelijoiden kanssa. Palvelu on avoinna virka-aikana kello 9–16.15. Vastaus chat-kysymykseen tulee minuutin kuluessa.

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot