Mainos
Mainos

Eurohintojen ymmärrys yhä hakusessa

Kuluttajien hintatietoisuus ei ole palannut entiselleen euroon siirtymisen jälkeen.

Suomalaiskuluttajien hintatietoisuus on palautunut euron käyttöönoton jälkeen hyvin hitaasti. Kuluttajatutkimuskeskuksen selvityksen mukaan vuoden alussa kuluttajien hintatietoisuus oli vielä huomattavasti huonompi kuin markka-aikana. Huonoin hintatietoisuus on ikäihmisillä.

Hintatietoisuuden palautumista on hidastanut se, että yritysten hinnoittelun sopeuttaminen euroon on vielä kesken.

Sopeutumisessa euroon on suuria maakohtaisia eroja. Ihmiset kuitenkin uskovat, että euro on tuonut enemmän taloudellisia hyötyjä kuin haittoja.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme