Mainos
Mainos

Finnair ryhtyy kauppaamaan Suomen matkailuelämyksiä uudella digipalvelulla: "Tässä on suuri mahdollisuus"

Lentoyhtiö Finnair pyrkii kasvattamaan Suomen matkailun kiinnostavuutta avaamalla uudenlaisen digipalvelun kansainvälisille asiakkailleen. Palvelussaan se tuo suomalaisia elämyksiä ja palveluita esille yhteistyössä matkailuyritysten kanssa.

Kiinassa 1980- ja1990-luvulla syntyneet muodostavat alle neljäksen maan väestöstä. Sama ikäluokka tekee kuitenkin kiinalaisten ulkomaanmatkoista jo noin 75 prosenttia. Tämä on huomattu nyt myös Finnairilla, joka ryhtyy markkinoimaan Suomea uudenlaisella digipalvelulla.

– Perinteinen ryhmämatkustus vähenee ja entistä enemmän nuoret asiakkaat haluavat varata matkana itse. Ja se on se suuri mahdollisuus. Digialustan kautta pienemmälläkin ryhmällä tai vaikka yksin voi tulla näitä palveluita kokemaan. Suomen lappi ja koko Suomi on täynnä hienoja palveluita, joita digialustan kautta voi sitten ostaa hyvin helposti, Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen kertoo.

Palveluun kootaan yhteistyössä aktiviteettien ja palveluiden tarjoajia. Ajatuksena on vahvistaa Suomen koko matkailuteollisuutta ja tuoda palveluita helpommin kulutettavaksi.

– Tuomme suomalaisten matkailuyritysten erilaiset palvelut kohteissa yhteen digialsutaan, jossa niitä voidaan myydä helposti. Tietysti Aasiassa, jossa olemme toimineet jo yli 30-vuotta, niin meillä on heillekin myyntiverkosto valmiina, Järvinen sanoo.

Lapin lennot lisääntyvät

Finnair on viidessä vuodessa tuplannut lapin lentojensa määrän ja kasvu jatkuu tulevanakin talvena viidenneksen lisäyksellä.

Tasapainoa kysyntään haluttaisiin pohjoisessa nykyisen kovin talvipainotteisen kauden tasoittamiseksi. Suomen ja Pohjolan kesä näyttääkin nyt kiinnostavan aiempaa enemmän.

– Perustuen niihin keskusteluihin, joita meillä on jo ollut eri matkailutoimijoiden kanssa Aasiassa, niin se kesä on juuri se seuraava uusi juttu, missä Suomen matkailu voi laajentua entistä huomattavammin, Juha Järvinen Finnairilta kertoo.

Järvisen mukaan kysymys ei ole pelkästään Lapista.

– Esimerkiksi Järvi-Suomessa yöpymisten määrä kasvoi viime vuonna 15 prosenttia. Tässä on koko Suomen hanke kyseessä ja uskomme että tämä digihanke toimii koko Suomelle, Järvinen uskoo 

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme