Mainos
Mainos

Finnwatch: Lidl ylivoimainen pääsiäissuklaan vastuullisuudessa

Päivittäistavaraketju Lidl voittaa kilpailijansa pääsiäissuklaan vastuullisuudessa, selviää kansalaisjärjestö Finnwatchin vastuullisuusvertailusta.

Lidlin valikoimassa olevista kaakaota sisältävistä sesonkituotteista 71 prosenttia on vastuullisuussertifioitu.

Sen sijaan S-ryhmä kasvatti sertifioitujen suklaatuotteidensa valikoimaa eniten edellisvuodesta. Niiden osuus kasvoi S-ryhmässä 45 prosenttiin.

Finnwatch kertoo tiedotteessaan, että kaikki Suomen päivittäistavaraketjut Keskoa lukuun ottamatta lisäsivät vastuullisuussertifioitujen suklaiden osuutta sesonkituotevalikoimassaan. Vertailussa huomioitiin kaikki pääsiäisen sesonkituotteet, jotka sisältävät kaakaota.

Kansalaisjärjestö muistuttaa, että sertifioimattoman kaakaon tuotantoon liittyy esimerkiksi lapsityövoiman hyväksikäyttöä. 

Kommentoi

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot