Mainos
Mainos

Hätäpuheluun vastaaja ehkä toisella puolella maata

Hätäpuheluun saatetaan tulevaisuudessa vastata toiselta puolelta Suomea.

Hätäkeskustoimintaa pohtinut työryhmä esittää hätäkeskusten yhtenäistämistä niin, että jos soittajan alueen keskuksessa on ruuhkaa, puhelu ohjautuu toiseen keskukseen. Keskukset voisivat auttaa toisiaan myös silloin, jos soittaja puhuu vierasta kieltä, jota joku päivystäjistä osaa.

Hätäkeskusten määrää voitaisiin työryhmän mukaan vähentää selvästi. Ryhmä ei kuitenkaan ota kantaa keskusten sijaintiin.

Uudessa järjestelmässä Suomi jaettaisiin neljästä kuuteen hätäkeskusalueeseen, joissa olisi kussakin yksi tai useampia keskuksia.

Nykyään monet kyselevät hätäkeskuksesta neuvoa silloinkin, kun asialla ei ole kiire. Tällaisia puheluita varten kannattaisi työryhmän mukaan perustaa oma palvelunumero.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme