Mainos
Mainos

Helsingin Allas Sea Pool mainostaa näyttävästi Financial Timesissa – Helsinki runsaasti esillä myös muualla kansainvälisessä mediassa

Helsinkiläinen merikylpylä Allas Sea Pool  mainostaa toimintaansa mittavasti kansainvälisessä talouslehdessä Financial Timesissa. Suomalaiset turisti- tai kulttuurikohteet esiintyvät harvakseltaan kansainvälisten julkaisujen sivuilla. Allas on kuitenkin päättänyt ostaa Financial Timesista sarjan koko sivun ilmoituksia. Samalla myös Helsinki saa näkyvyyttä.

– Meillä on paljon kansainvälisiä asiakkaita, noin 25-30 prosenttia asiakaskunnasta on turisteja tai liikematkustajia, perustelee Allas Sea Poolin markkinointiviestintäjohtaja Sanna Tuominen.

– Financial Times tavoittaa hyvin esimerkiksi lentomatkustajat. Helsingissä lyhyestikin käyvät liikematkalaiset ehtivät hyvin päiväreissulla uimaan, Tuominen toteaa.

Kiinalaisten Suomi-kiinnostus kasvussa

Altaalla on käynyt ihmisiä ympäri maailmaa. Suurin osa ulkomaalaista tulee Keski-Euroopasta, sen jälkeen Kiinasta ja Japanista.

–  Erityisesti Kiina näyttää olevan kovasti nousussa, Tuominen kertoo.

Helsingin vetävyyteen vaikuttavat osittain Finnairin lentoreitit sekä esimerkiksi Kiinan presidentin äskettäinen Suomen-vierailu, joka toi Helsingille paljon näkyvyyttä kiinalaisessa mediassa. Helsinki kiinnostaakin nyt Tuomisen mukaan Aasiassa selvästi.

– Tänäänkin kävin uittamassa ihmisiä viiden maan mediasta.

Mainos itse on Tuomisen mukaan tietoisesti tyylilajiltaan melko karu ja yksinkertainen.

– Mainoksesta olisi varmasti voitu tehdä sliipatumpikin, mutta paikka itsehän on kuitenkin varsin konstailematon, ei kliininen. Halusimme että se tunnelma näkyy mainoksessakin.

Entä paljonko maksaa koko sivun ilmoitus kansainvälisessä talouslehdessä?

– Paljon, Tuominen naurahtaa täsmentämättä summaa.

– Meillä kuitenkaan ei ole mikään valtava markkinointibudjetti, haluamme vain käyttää sen hyvin kohdennetusti. Meillä on täällä kolmen hengen tiimi ja markkina-alueena koko maailma.

Helsinkiä hehkutetaan useissa kansainvälisissä lehdissä

Helsingistä on ilmestynyt kansainvälisissä julkaisuissa viime aikoina useita innostuneita matkailujuttuja.

Hyvää mainosta Suomi sai myös, kun matkaopasbrändi Lonely Planet valitsi ennen vuodenvaihdetta Suomen yhdeksi tämän vuoden suosikkikohteekseen. Kaksi muuta maata Lonely Planetin kolmen kärjessä olivat Kolumbia ja Kanada. 

– Onko tämä Pohjolan kaupunki seuraava cooliuden pääkaupunki, kysyi mm. Vogue-lehti maaliskuun numerossaan ja mainitsi erikseen Kotiharjun saunan, Kulttuurisaunan sekä Altaan. 

Myös tv-kanava CNN lähtee Suomi-juttunsa liikkeelle saunoilla. Kanava nostaa esimerkeikseen Kotiharjun perinteisen saunan sekä toisen uuden saunakeskuksen, Löylyn. 

New York Times ei saunoja mainitse vaan keskittyy Helsingin Teurastamon alueen kauppoihin ja ravintoloihin.

Kommentoi

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot