Mainos

Kotimainen ruoka maailmankartalle – SuomiAreena Goes Ruokavienti -keskustelu

Lidl -ruokaketju järjestää tänään torstaina 12.10. Finlandia-talolla SuomiAreena Goes ruokavienti -keskustelutilaisuuden alkaen kello 13.30. Tilaisuutta voit seurata suorana MTV Katsomossa.

Suomalainen ruoka on puhdasta, raikasta ja ainutlaatuista. Samoista syistä se kiinnostaa myös maamme rajojen ulkopuolella. Vielä saattaa kuitenkin olla seikkoja, jotka seisovat ruokaviennin menestyksen jarruna.

– Suomesta ei puutu hyviä ideoita ja potentiaalisia tuotteita, vaan rohkeutta ja pääomia kasvattaa tuotantoa ja panostaa markkinointiin, toteaa markkinoinnin pitkän linjan ammattilainen Anne Korkiakoski.

– Toisin kuin vanha sanonta väittää, hyvä tuote ei myy itse itseään ja viime kädessä ydintuotteen ohella olevat muut asiat erottavat tuotteen kilpailijoistaan.

Suomalainen ruoka vientimenestykseen

SuomiAreena Goes Ruokavienti -tilaisuudessa keskustellaan, miten saisimme lisää kotimaisia elintarvikkeita maailman markkinoille. Osaammeko markkinoida elintarvikkeitamme oikein? Millaisista elementeistä syntyy vientimenestys?

Tilaisuuden juontaa Tuomas Enbuske. Mukana keskustelemassa ovat maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä, Head of Industry Esa Wrang Food From Finlandista ja markkinointiguru Anne Korkiakoski.

SuomiAreena Goes -keskustelutilaisuus on osa Lidl Suomen järjestämään Viedään Suomi-ruoka maailmalle seminaaripäivää. Päivän aikana valitaan myös Viedään Suomi-ruoka maailmalle -kilpailun voittaja finalistien joukosta. Kilpailussa etsitään Suomen seuraavaa vientimenestystä elintarvikealalta.

Kestävää ruoantuotantoa

Suomessa on puhdas maaperä, ilma ja vedet. Maaperän puhtaus on maailman kärkeä ja ilmalaskeumat ovat jo kauan olleet pienet. Tämä antaa erinomaiset perustukset ensiluokkaisiin raaka-aineisiin.

Euroopan kemikaalivirasto EFSA:n mukaan suomalaisen ruoan torjunta-ainejäämät ovat Euroopan vähäisimmät.  Suomessa ja Ruotsissa eläimille käytetään antibiootteja vähiten EU-maista.

Suomalaisista elintarvikkeista löytyy valtavasti tietoa sekä niiden alkuperästä, että sisällöstä. Kuluttajat ovat yhä tietoisempia siitä mitä ja mistä syövät. Tuotantotilojen tai eläinten terveydentilan lisäksi tietoa saa myös esimerkiksi tuotteiden vesi- tai hiilijalanjäljestä.

Kommentoi

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot