Mainos
Mainos

Kuluttaja: Suomalaisyhtiöstä valitustulva – puhelinmyyjä soitti Thaimaasta

Suomen Energiayhtiö on aiheuttanut valitustulvan kuluttajaviranomaisille, kertoo Kuluttaja-lehti.

Lehden mukaan alkuvuoden aikana SEY:stä valitettiin 573 kertaa ja viime vuonna valituksia tuli lähes 400.

Suuri osa puheluista käsitteli sitä, että asiakkaat eivät tienneet tehneensä yhtiön kanssa sitovan sähkösopimuksen. Lisäksi sopimuksia on myyty kuluttajille Thaimaasta käsin tekaistulla nimillä. Myyjillä ei myöskään ollut työ- tai sopimuslupia.

SEY:tä uhkaavat oikeustoimet, sillä pienten ja keskikokoisten sähköyhtiöiden edunvalvontajärjestö Paikallisvoima pohtii yrityksen haastamista markkinaoikeuteen.

SEY:n mukaan se ei ole syyllistynyt vääryyksiin, mutta myöntää, että yhtiön sopimuksia on myyty Thaimaasta.  

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme