Mainos

Kuluttaja: Suomalaisyhtiöstä valitustulva – puhelinmyyjä soitti Thaimaasta

Suomen Energiayhtiö on aiheuttanut valitustulvan kuluttajaviranomaisille, kertoo Kuluttaja-lehti.

Lehden mukaan alkuvuoden aikana SEY:stä valitettiin 573 kertaa ja viime vuonna valituksia tuli lähes 400.

Suuri osa puheluista käsitteli sitä, että asiakkaat eivät tienneet tehneensä yhtiön kanssa sitovan sähkösopimuksen. Lisäksi sopimuksia on myyty kuluttajille Thaimaasta käsin tekaistulla nimillä. Myyjillä ei myöskään ollut työ- tai sopimuslupia.

SEY:tä uhkaavat oikeustoimet, sillä pienten ja keskikokoisten sähköyhtiöiden edunvalvontajärjestö Paikallisvoima pohtii yrityksen haastamista markkinaoikeuteen.

SEY:n mukaan se ei ole syyllistynyt vääryyksiin, mutta myöntää, että yhtiön sopimuksia on myyty Thaimaasta.  

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot