Mainos
Mainos

Kuluttajaa ei saisi yllyttää harkitsemattomaan luoton ottamiseen - tätä lakia rikotaan jatkuvasti

Luotonantajat eivät tarkista asiakkaiden maksukykyä lain vaatimusten mukaisesti.

Luottojen päällekäyvä markkinointi on myös lisännyt ihmisten velkaantumista, kertovat Kuluttajaviraston teettämään kyselyyn vastanneet talous- ja velkaneuvojat.

Lähes 70 prosenttia neuvojista uskoi, että erittäin suuri syy velkaantumiselle on luottojen runsas ja näyttävä markkinointi.

Kuluttajavirasto muistuttaa, että joulukuussa 2010 voimaan tulleen lain mukaan kuluttajia ei saa yllyttää ottamaan luottoa ilman harkintaa.

Vain puolet Kuluttajaviraston kyselyyn vastanneista talous- ja velkaneuvojista arvioi, että luotonantajat ottavat yhteyttä asiakkaisiin sopiakseen maksujärjestelystä.

(MTV3 - STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme