Mainos
Mainos

Kuluttajaliitto selvityttää TeliaSoneran laajakaistamarkkinoinnin

Kuluttajaliitto on tehnyt selvityspyynnön tietosuojavaltuutetulle TeliaSoneran laajakaistaliittymän markkinoinnista.

Kuluttajaliitto kertoo tiedotteessaan, että kyse on laajakaistaliittymän määräaikaisen sopimuksen ehdosta, jossa asiakkaan on sitouduttava vastaanottamaan sähköistä markkinointia.

Sopimuksen syntyminen edellyttää suostumista sähköiseen markkinointiin.

Kuluttajaliiton mukaan on kyseenalaista, kykeneekö kuluttaja riittävän perusteellisesti harkitsemaan, mitä sähköisen markkinoinnin vastaanottamiseen suostuminen hänelle merkitsee, sen jälkeen kun hän on saanut edullisen tarjouksen.

Lisäksi kuluttaja ei välttämättä ymmärrä suostumusta osaksi liittymää koskevaa sopimusta.

Kuluttajaliiton mukaan on myös epäselvää, voiko kuluttaja peruuttaa sähköiseen markkinointiin antamansa luvan.

(MTV3)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme