Mainos

Kuluttajaliitto tiukkana Finnairille: "Joka kymmenes valitus koskee teitä"

Kuluttajaliiton Finnairille osoittamassa avoimessa kirjeessä käy ilmi, että lentoyhtiöstä on tehty useita valituksia Kuluttajariitalautakuntaan.

Tyytymättömyys Finnairiin liittyy lentoyhtiön tapaan maksaa vakiokorvauksia matkustajilleen lentojen viivästyessä ja peruuntuessa. Kuluttajaliiton kirjeen mukaan Finnair ei ole maksanut kuluttajille asetuksen mukaista korvausta kokonaan, tarjonnut pienempää korvausta tai pyrkinyt maksamaan korvauksen lahjakortilla.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan lennon viivästymisestä voi vaatia korvausta lentoyhtiöltä, mikäli matkustaja saapuu perille aikataulusta vähintään kolme tuntia myöhässä. Korvauksen määrä riippuu muun muassa lennon pituudesta.

Kuluttaja-asiamies on vienyt Finnairin markkinaoikeuteen lentoyhtiön korvausongelmien vuoksi.

– Te ette ole kaikissa tapauksissa valmiita turvaamaan matkustajien laillisia oikeuksia, vaan pyritte saamaan heidät luopumaan niistä ainakin osittain, kirjeessä todetaan.

Kuluttajariitalautakunnan tekemän lisäselvityksen mukaan Finnairia koskevien valitusten määrä on kasvanut yli 70 prosentilla vuodesta 2015 vuoteen 2016.

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot