Mainos
Mainos

Kuluttajat haluavat hallita suoramarkkinoinnin vastaanottoa

Kuluttajat haluavat hallita viestitulvaa myös valitsemalla itselleen mieluisimmat suoramarkkinoinnin vastaanottokanavat. Eniten kuluttajia ärsyttää puhelinmyynti, sillä soitto tulee usein sopimattomaan aikaan.

Sitä vastoin kirje ja sähköposti ärsyttävät kuluttajia vähemmän. Kuluttajien mielipiteitä kartoittaneen selvityksen mukaan yli 60 prosenttia ei halua lainkaan myyntipuheluita ja vain viisi prosenttia pitää puhelua mieluisimpana suoramarkkinoinnin vastaanottokanavana. Myös tekstiviestimainosten suosio on lähes yhtä matala, vaikkei niitä torjutakaan aivan yhtä ponnekkaasti kuin puheluja. Kirjeen asemaa suoramarkkinoinnissa puolustaa sen riippumattomuus ajasta ja paikasta, sillä kirjeen voi halutessaan lukea missä ja milloin vain. Osoitteellisen suoramarkkinoinnin suosiota on selvitetty Suoramarkkinointi-instituutin tutkimusprojektissa, jota varten haastateltiin lähes 1600:aa suomalaista kesäkuussa.

(MTV3-STT)

(Talousuutiset 03.12.2003).

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme