Mainos
Mainos

Kuluttajat valittavat entistä enemmän sopimuksista ja etämyynnistä

Kuluttajat valittavat aiempaa enemmän sopimusasioista sekä etämyynnistä, kertoo kilpailu- ja kuluttajavirasto.

Kuluttajaneuvontaan tuli tammi-kesäkuussa reilut 34 000 yhteydenottoa, joista yli neljäsosa liittyi etämyyntiin ja sopimuksiin. Verkkokaupasta ja kotimyynnin kautta ostetuista tuotteista ja palveluista valittaminen on yleistynyt.

Kotimyyntiin liittyvät valitukset koskivat usein remontteja, ja usein asiakkaat olivat näissä tapauksissa iäkkäitä.

– Myyjä saattaa vedota asunnon välttämättömiin kunnostustarpeisiin, jopa uhkailla vaurioilla, ja luoda siten tarvetta hankinnalle, vaikka sitä ei todellisuudessa olisikaan, Uudenmaan maistraatin kuluttajaoikeusneuvoja Raija Marttala kertoi.

Kuluttajaviraston mukaan monilta verkkokaupan ongelmilta voitaisiin välttyä käyttämällä maksamisessa luottokorttia.

Kommentoi

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot