Mainos
Mainos

Kuluttajavirasto: Air Finlandin paluulennoista keskusteltu Finnairin kanssa

Valmismatkayksikön päällikkö Petteri Lehtonen Kuluttajavirastosta kertoo, että jumiin jääneet Air Finlandin matkustajat tuodaan kotiin viraston järjestämällä kuljetuksella.

– Olemme olleet yhteydessä Finnairiin ja todennäköisesti sen koneella paluumatka järjestetään. Lystin maksaa Air Finland.

Lehtosen mukaan pakettimatkat korvataan Kuluttajaviraston vakuudesta, mutta reittilennon varannut ei sieltä saa rahojaan takaisin.

– Valmismatkasta korvausta voi hakea virastolta. Jos matkan on maksanut luottokortilla, reklamaation voi tehdä luottoyhtiöön.

Lehtonen sanoo, ettei Air Finland tiedottanut Kuluttajavirastoa etukäteen ongelmistaan.

– Se (yhteistyö) oli hyvin heikkoa. Saimme tietää mahdollisesta konkurssista tänään 12 aikaan. Heiltä nyt vasta alkanut tulla tietoa.

Lehtonen kehottaa tarkistamaan etukäteen www.valmismatka.fi -sivustolta matkanjärjestäjän luotettavuuden. Tosin Air Finlandkin oli luettavien listalla tähän päivään saakka.

– Tällaisiin äkillisiin konkursseihin on hyvin vaikea varautua etukäteen. Sen takia matkanjärjestäjillä on Kuluttajavirastossa vakuus.

(MTV3)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme