Mainos

Kuluttajavirasto: Yritysten ympäristöväitteet liioittelua

Muun muassa Neste Oilin mainonta on saanut Kuluttajavirastolta muistutuksen. Viraston mukaan yritysten väiteet tuotteidensa ympäristöystävällisyydestä antavat usein liian myönteisen kuvan.

Kuluttajavirasto katsoo, että osa yrityksistä liioittelee mainoksissaan tuotteiden myönteisiä ympäristövaikutuksia.

Muun muassa Fortumin ja Neste Oilin mainokset saivat Kuluttajavirastolta muistutukset. Myös autojen mainonnalle aiotaan luoda uudet pelisäännöt.

Kuluttajaviraston valvontakampanja osoitti, että ympäristöväitteet ovat usein epämääräisiä ja antavat liian myönteisen kuvan.

Mainontaa seurattiin viikon ajan lehdissä, radiossa ja televisiossa.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot