Mainos
Mainos

Kulutusluottojen markkinoinnissa edelleen puutteita

Kuluttajaviraston ja lääninhallitusten kampanjan mukaan kuluttaja ei usein saa oikeaa kuvaa kustannuksista.

Kulutusluottoja markkinoidaan yhä usein puutteellisin tiedoin, jolloin kuluttaja ei saa oikeaa kuvaa luoton kustannuksista.

Kuluttajaviraston ja lääninhallitusten valvontakampanjassa huomattiin autokauppiaiden tarjoavan kulutusluottoja useimmin. 156:sta autokaupan ilmoituksesta 64:ssä oli puutteita, Etelä-Suomen lääninhallitus kertoi tänään. Myös muun muassa kodinkone- ja huonekalukaupan ilmoituksia lehdissä ja verkkosivuilla tutkittiin.

Lääninhallitus muistutti, että kuluttajasuojalain mukaan markkinoinnin yhteydessä on annettava riittävät tiedot eri rahoitusvaihtoehtojen punnitsemiseen. Esimerkiksi korkotarjouksen tai käsirahan määrän ilmoittaminen ei riitä, vaan myös kokonaishinta ja todellinen vuosikorko on kerrottava. Lisäksi kulutusluoton tarjoaminen ei saa olla pääosassa hintailmoituksessa.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme