Mainos
Mainos

Kuntoiluinto kariutuu hoppuun ja tiukkapipoisuuteen

Alkuvuoden kuntoilustartti kannattaa kypsytellä maltilla ja huolellisella suunnittelulla.

Liikunnan ja urheilun kattojärjestö Valo ry:n asiantuntija Satu Ålgars muistuttaa, että jos tavoitteet ovat epärealistisia, uusi liikuntaharrastus on helppo lyödä läskiksi.

Mitä vähemmän ylimääräistä organisointia kuntoilu vaatii, sitä helpommin siitä tulee pysyvä osa elämää, hän neuvoo.

-Säännöllinen treeni onnistuu, kun sille valitsee itselle parhaiten sopivat viikonpäivät ja kellonajat.

Vuodenvaihteessa moni kunnonkohottaja hakeutuu liikuntakeskuksiin, joissa eletään nyt huippusesonkia. Elixia- ja SATS-ketjuille alkuvuosi on alkusyksyn ohella tärkeintä myyntiaikaa, vaikka asiakkuuksia solmitaan entistä tasaisempaa tahtia koko vuoden mittaan.

LadyLine- ja EasyFit-ketjujen Suomen maajohtaja Yrjötapio Kivisaari kertoo, että takavuosina tammikuun kävijärynnistys saattoi kärjistyä kamppailuksi pukukaapeista.

Kivisaaren mukaan ryhmäliikuntatuntien ruuhkaa on purettu viime vuodet virtuaalijumppien avulla. Kosketusnäytöltä voi poimia treenin tehtäväksi silloin, kun ohjattuja tunteja ei järjestetä.

(MTV3 - STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme