Mainos

Mainostajat aikovat vähentää edelleen printtimainontaa

Mainonta printtimediassa on vähenemässä edelleen. Mainostajien Liiton barometrin mukaan yritykset aikovat karsia mainostamista sanoma- ja kaupunkilehdissä tuntuvasti.

Myös mainostamista aikakauslehdissä aiotaan edelleen vähentää. Televisiomainontaa aiotaan vähentää kevyesti, mutta liitto ei pidä muutosta dramaattisena.  

Mainostajien Liiton barometriin vastasi marras-joulukuussa 93 liiton jäsenyritystä.  
Yritykset aikovat suunnata panostuksiaan verkkomediaan, mobiilimarkkinointiin ja sähköpostimarkkinointiin.

Voimakkaasti aiotaan satsata myös sosiaaliseen mediaan. Nousussa ovat varsinkin Youtube ja Instagram.  

Mainostajien Liiton jäsenyrityksistä 21 prosenttia aikoo lisätä markkinointiviestintäänsä tänä vuonna ja 29 prosenttia vähentää sitä. Viime vuoden tasolla pysyy puolet yrityksistä. 

Kommentoi

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.