Mainos
Mainos

Masennuslääkemainonta muuttunut

Lääketehtaat markkinoivat masennuslääkkeitä nykyisin selvästi eri tavoin kuin parikymmentä vuotta sitten. Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan lääkevalmistat mainostavat rauhoittavia ja antidepressiivisiä lääkkeitä nyt luonnollisena ja vapauttavana ratkaisuna ongelmiin. Vielä 80-luvulla lääkärilehtien mainoksissa esiteltiin lääkepurkkejä, nykyisin luonto-ja symbolikuvia.

Ulrica Lövdahlin tänään Turussa tarkastettavan väitöksen mukaan silmiin pistävää masennuslääkemainoksissa on myös se, että mainoskuvissa esiintyy lähes poikkeuksetta naisia, ei juuri koskaan miehiä.

(MTV3)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme