Mainos

Masennuslääkemainonta muuttunut

Lääketehtaat markkinoivat masennuslääkkeitä nykyisin selvästi eri tavoin kuin parikymmentä vuotta sitten. Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan lääkevalmistat mainostavat rauhoittavia ja antidepressiivisiä lääkkeitä nyt luonnollisena ja vapauttavana ratkaisuna ongelmiin. Vielä 80-luvulla lääkärilehtien mainoksissa esiteltiin lääkepurkkejä, nykyisin luonto-ja symbolikuvia.

Ulrica Lövdahlin tänään Turussa tarkastettavan väitöksen mukaan silmiin pistävää masennuslääkemainoksissa on myös se, että mainoskuvissa esiintyy lähes poikkeuksetta naisia, ei juuri koskaan miehiä.

(MTV3)

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot