Mainos
Mainos

Matematiikan opettajat: Lahjakkaille lisää opiskeltavaa

Pippolan mukaan lahjakkaidenkin oppilaiden tukeminen ei ole eriarvoistamista, vaan kaikkien oppilaiden vahvuuksien löytämistä ja kehittämistä.

Matemaattisesti lahjakkaille oppilaille tulisi jo peruskoulussa tarjota mahdollisuus opiskella muita enemmän, katsoo Matemaattisten aineiden opettajien liiton MAOL:n varapuheenjohtaja Lauri Pippola. Pippolan mukaan lahjakkaat pääsevät peruskoulussa liian helpolla, samalla kun heikoimmin oppivat saavat tarvitsemaansa apua ja tukea.

- Mahdollisuuksia on monia, kuten pienryhmät, joustavat kykyryhmät, jakotunnit, matematiikkakerhot, valinnaiset matematiikan tunnit ja henkilökohtainen oppimissuunnitelma, listasi Pippola MAOL:n syyspäivien avajaispuheessa tänään Tampereella.

Pippolan mukaan lahjakkaidenkin oppilaiden tukeminen ei ole eriarvoistamista, vaan kaikkien oppilaiden vahvuuksien löytämistä ja kehittämistä.

Peruskouluopetuksen satoa korjataan lukiossa, missä pitkän matematiikan osaaminen on Pippolan mukaan jatkuvasti heikentynyt. Vastaavasti pitkän matematiikan ylioppilaskoe on parikymmentä vuotta käynyt yhä helpommaksi.

- Kärki on terävä mutta kapea. Laatua on mutta määrä ei riitä. On puute opiskelijoista, joilla on riittävät matematiikan taidot, luonnehti Pippola.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme