Mainos
Mainos

Näissä hyppysissä on syntynyt monta sinullekin tuttua juttua

86-vuotiasta Erik Bruunia voidaan hyvällä syyllä kutsua koko kansan graafikoksi. Bruun on luonut esimerkiksi Hackmanin, Fazerin, Hartwallin ja Jaffan tuotemerkit.

Hyvät ideat ovat myös kestäviä, sillä Bruunin 1950-luvun lopulla suunnittelemat Jaffa-mainokset ovat palanneet katukuvaan ja ilmestyneet Vallilan tekstiileihin.

60-luvulla Bruun alkoi tehdä työtä uhanalaisten eläinlajien puolesta. Muun muassa uljas merikotka ja herttainen Saimaannorppa ovat peräisin hänen kynästään.

Myös vuonna 1986 liikkeelle laskettu viimeinen markkasetelisarja on Bruunin suunnittelema. Seteleiden suunnittelutyöhön liittyy myös eräs erikoisuus, josta Bruun kertoo 45 minuuttia -ohjelman haastattelussa.

Katso video

(MTV3)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme