Mainos

Näissä hyppysissä on syntynyt monta sinullekin tuttua juttua

86-vuotiasta Erik Bruunia voidaan hyvällä syyllä kutsua koko kansan graafikoksi. Bruun on luonut esimerkiksi Hackmanin, Fazerin, Hartwallin ja Jaffan tuotemerkit.

Hyvät ideat ovat myös kestäviä, sillä Bruunin 1950-luvun lopulla suunnittelemat Jaffa-mainokset ovat palanneet katukuvaan ja ilmestyneet Vallilan tekstiileihin.

60-luvulla Bruun alkoi tehdä työtä uhanalaisten eläinlajien puolesta. Muun muassa uljas merikotka ja herttainen Saimaannorppa ovat peräisin hänen kynästään.

Myös vuonna 1986 liikkeelle laskettu viimeinen markkasetelisarja on Bruunin suunnittelema. Seteleiden suunnittelutyöhön liittyy myös eräs erikoisuus, josta Bruun kertoo 45 minuuttia -ohjelman haastattelussa.

Katso video

(MTV3)

Kommentoi

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.