Mainos

”Ostohysteriapäivä tarttunut hyvin Suomeen, ollaan hintatietoista porukkaa” – Black Friday houkuttelee tänään alelaareille

Hintatietoiset suomalaiset ovat ottaneet Black Friday -alennuspäivän ilolla vastaan. Sitran projektijohtaja kehottaa pohtimaan, mitä oikeasti tarvitsee.

Tänään vietettävä, huimista alennuksistaan tunnettu, Black Friday -päivä on yhä suurempi ilmiö Suomessa.

– Ilmiö on tarttunut hyvin Suomeen, kun ollaan hintatietoista porukkaa moneen muuhun verrattuna, sanoo Sitran Kestävä arki -projektin johtaja Markus Terho.

Terho sanoo, että Black Fridaytä voi hyvällä syyllä kuvailla ostohysteriapäiväksi. Mutta Terho muistuttaa, että samalla vietetään myös älä osta mitään -päivää.

– Tässä ääripäät kamppailevat. Edelläkävijäkuluttajat miettivät yhä enemmän sitä, että uuden ostaminen ei tuokaan mielihyvää ja vanha tuote saa yhä useammin uuden merkityksen.

Terho viittaa kierrätykseen, jonka hän huomauttaa olevan kasvava bisnes. Black Fridayn kaltaisena päivänä hän kehottaa pohtimaan, mitä oikeasti tarvitsee, ja mistä se hyvä elämä rakentuukaan.

– Rakentuuko se siitä, että ostaa monta tavaraa vai siitä, että miettii, mitä tarvitsee, ja ostaa sen yhden täydellisen tuotteen.

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot