Mainos
Mainos

Pankkitunnuksia kalastellaan jälleen – älä usko tätä viestiä Danske Bankin lähettämäksi

Danske Bankin nimissä on kalasteltu pankin asiakkaiden käyttäjätunnuksia.

Danske Bankin nimissä on lähetetty pankin asiakkaille sähköpostiviestejä, joissa kerrotaan pankin suorittavan "kriittistä" päivitystä. Sähköpostiviestissä on linkki, joka vie Danske Bankin internet-sivuiksi naamioidulle sivulle.

Sivuilla pyydetään kirjautumaan sisään omilla pankkitunnuksilla, jotta tili päivittyisi. Näin ei kuitenkaan kannata toimia: kyse on kalastelusivusta, jonka avulla pankin asiakkailta yritetään haalia pankkitunnuksia.

Anita Nousiainen Danske Bankista muistuttaa, että pankki ei koskaan pyydä henkilökohtaisia pankkitietoja tai salasanoja asiakkailtaan sähköpostitse, tekstiviestitse tai puhelimitse.

– Kalasteluviestejä on ollut syksystä asti liikkeellä paljon, Nousiainen valittelee.

Nousiaisen mukaan huijauksista ilmoitetaan viranomaisille. Danske Bank kehottaa poistamaan huijausviesteiksi epäillyt viestit sähköpostista.

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme