Mainos
Mainos

Rollaattorimiehen maahan makaamaan jättäneitä bussikuskeja puhuteltu – "Näin ei enää toimita, muuten käy huonosti"

Linja-autonkuljettajat jättivät rollaattorilla liikkuneen miehen kadulle makaamaan sen jälkeen, kun mies oli kaatunut pahasti linja-autosta poistuessaan. Bussilinjaa liikennöivästä yhtiöstä kerrotaan, että paikalla olleita kuljettajia on nyt puhuteltu tapauksen tiimoilta.

MTV Uutiset kertoi maanantaina reilu viikko sitten Helsingissä tapahtuneesta välikohtauksesta, jossa rollaattorilla vaikean näköisesti liikkunut mies kaatui linja-autosta poistuessaan.

Tilannetta sivusta seurannut nainen kertoi äimistyneensä linja-auton etuosassa samaan aikaan vuoroa vaihtaneiden kuljettajien reaktiosta. Kuskit olivat jättäneet kadulle retkahtaneen ja rollaattorinsa rikkoneen miehen täysin huomioitta.

Bussilinjaa liikennöivän Helsingin Bussiliikenteen työnjohtaja Ilkka Jatkolan mukaan kuljettajia on nyt puhuteltu asian tiimoilta.

– Molempien kuljettajien kanssa on keskusteltu asiasta. Meillä on omat työnjohdolliset sanktiot, millä hoidamme nämä asiat tästä eteenpäin. Vastaisuudessa ainakaan heidän osalta ei tällaista tule tapahtumaan toiste.

Jatkola ei tarkenna, millaisista sanktioista on kyse.

– Näistä ei mielellään keskustella, sillä nämä vaikuttavat henkilökohtaisesti kuljettajien asioihin. Pidämme ne omana tietonamme, ettei tule väärinkäsityksiä.

– Se on kyllä heillä tiedossa, että näin ei enää toimita. Ei varmasti. Muuten käy huonosti. Kyllä tässä on toimittu selvästi väärin. Asia on ainakin heidän kohdalta käsitelty.

Jatkola toivoo, että myös linja-autosta poistuessaan kaatunut mies olisi yhteydessä liikennöitsijään. Hän kuitenkin kertoo, että vastaaviin tilanteisiin liittyvät asiakaspalautteet tulevat yleensä juuri tilannetta sivusta seuranneilta ihmisiltä.

Erityisesti kuljettajien asiattomasta käytöksestä valitetaan säännöllisin väliajoin.

– Ammatissa on myös niitä kuljettajia, jotka eivät asiakaspalvelukyvyiltään sovi siihen.

– Helsingin Bussiliikennekin on nykyisin yksityinen perheyritys. Asiakaspalvelun tulee aina olla arvojemme mukaista. Muuten toiminta ei ole pidemmän päälle kestävällä pohjalla. 

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme