Mainos
Mainos

Saimaasta Lapin veroinen matkailubrändi

Itä-Suomessa satsataan matkailuun noin 650 miljoonan euron hankkeilla lähivuosina. Kahdeksan miljoonan asukkaan Pietarista kurotellaan matkailijavirtoja Saimaan äärelle.

Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakunnat eivät pelkää kilpailua keskenään vaan haluavat Saimaasta Lapin veroisen matkailubrändin.

Esimerkiksi Savonlinnassa edelliset mittavat matkailuinvestoinnit on tehty 1970-luvulla. Nyt seudulle on suunnitteilla useita matkailuhankkeita.

Kylpylät toimivat vetovoimatekijöinä, joiden imussa syntyy myös uutta rakennuskantaa.

Katso Heli Rautasen raportti Savonlinnasta (Seitsemän uutiset 30.7.2009)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme