Mainos
Mainos

STT:n doping-jutun julkaisseista lehdistä tutkintapyynnöt

Hiihtäjä Jari Räsänen on jättänyt tutkintapyynnön sanomalehdistä, jotka julkaisivat STT:n doping-jutun sellaisenaan 22. tammikuuta.

Tutkintapyyntöjä käsittelevät ainakin toistaiseksi paikallispoliisit, kertoo KRP:n rikosylikomisario Pertti Lehtonen. Lehtonen johtaa tutkintaa doping-uutisointiin liittyvistä herjauskanteista. Räsäsen asianajaja Urpo Väänänen toimitti tänään julkisuuteen tiedotteen tutkintapyynnöistä. STT:lle Väänänen ei halunnut asiasta tiedottaa eikä varmistaa julkisuudessa olleita tietoja, joiden mukaan tutkintapyyntö koskee 23:a sanomalehteä.

Räsäsen avustajat ovat käyneet läpi lähes kaikki vähintään neljä kertaa viikossa ilmestyvät sanomalehdet, joita on liki 60. Räsänen ei halua tässä vaiheessa nimetä niitä sanomalehtiä, joista tutkintapyyntö on tehty. Avustajat selvittävät edelleen, miten STT:n doping-juttu uutisoitiin sähköisissä tiedotusvälineissä. Selvitettävänä on myös se, missä muodossa juttu ilmestyi Ruotsin ja Norjan tiedotusvälineissä.
(STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme