Mainos
Mainos

Synnin mittaaminen verestä arveluttavaa mainontaa – hyvän kuoleman lahjoittaminen ei

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen syntimittarin mainonnasta. Neuvoston mukaan kuivaveripalvelun markkinointi on hyvän tavan vastaista. Syntimittari.fi-sivustolla väitetään, että synti muuttaa veren valkoiseksi ja tämä näkyy ihmisen terveydessä.

Huomautuksen kohteena on Droppi Veripalvelu Oy:n kuivaveripalvelu, jota mainostetaan myös Mikkoskopian syntimittari.fi-sivustolla. Yhtiöiden taustalla on kaksi miestä, jotka ovat veljeksiä.

– Syntimittari.fi-sivustolla kuivaveripalvelu on yhdistetty kiinteästi ihmisen syntisyyden mittaamiseen. Palvelun markkinoiminen syntimittarin avulla ei osoita yhteiskunnallisen ja ammatillisen vastuun asianmukaista huomioon ottamista, kertoo neuvoston sihteeri Riina Hero tiedotteessa.

Lapin ely-keskus päättää ensi viikolla, periikö se Droppi Veripalvelu Oy:ltä takaisin myöntämänsä tuen.

Monia puhuttanut Yhteisvastuun saattohoitokampanja "Lahjoita hyvä kuolema" ei sen sijaan ollut neuvoston mielestä hyvän tavan vastainen.  

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme