Mainos
Mainos

Taloussanomat: Kansa ei luovu keskioluestaan – kaupan 10 myydystä tölkistä 9 on yhä samaa tavaraa

Suomalainen suosii ruokakaupassa edelleen kolmosolutta.

Alkoholilain uudistuksen myötä kauppoihin saatiin alkuvuodesta vahvemmat nelosoluet. Taloussanomien haastattelemien ruokakauppojen edustajien mukaan nelosoluen myynti on lähtenyt käyntiin odotetulla tavalla.

Keskon tavarakaupan johtaja Harri Hovin mukaan 10 myydystä tölkistä 9 on kolmosolutta ja yksi nelosolutta.

– Nelosoluen myynti on ensimmäisten viikkojen jälkeen vakaalla ja maltillisella tasolla kuten odotimme. Mistään ryntäyksestä ei voi puhua, mutta mielenkiintoa se on herättänyt, Hovi sanoo Taloussanomille.

Myös Lidlissä suuntaus on ollut samankaltainen.

– Merkittävää kulutuksen siirtymää kolmosesta neloseen ei ole havaittavissa, mutta tuotemäärän kasvu uusilla juomilla jatkossa voi muuttaa kulutusta jonkin verran, Lidlin Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio kertoo Taloussanomissa.

S-ryhmän valikoimajohtaja Antti Oksa kertoo Taloussanomissa, että asiakkaita kiinnostaa erityisesti kotimaisten pienpanimoiden erikoisoluet.

– Nelosoluen osuus oli tammikuussa 5,5 prosenttia oluiden myyntivolyymista. Oluiden myynti kasvoi litroissa mitattuna tammikuussa 1,8 prosenttia viime vuodesta.



Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme