Mainos

Tiesitkö tämän tuotesijoittelusta? – Lännen Media: Kalleimmat tuotteet katsekorkeudella

Kaupat pyrkivät sijoittamaan kalleimmat tuotteet hyllyissä asiakkaan katseen korkeudelle, kun taas edullisempia tavaroita varten joutuu kurottamaan tai kumartumaan.

Näin kertoo Nottinghamin yliopiston operaatiotutkimuksen professori Graham Kendall Lännen Medialle.

Tuotesijoittelun tavoite on sama kuin muunkin markkinoinnin: saada asiakas ostamaan enemmän tai kalliimpia tuotteita.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori Arto Lindblom puolestaan vahvistaa, että maitohyllyt sijaitsevat yhä usein supermarkettien takanurkassa. Näin välttämättömyystavaroita ostavat joutuvat kävelemään koko myymälän läpi.

Tosin isoihinkin myymälöihin on Lindblomin mukaan nykyisin rakennettu asiointipolkuja kiireisiä varten.

Lindblomin mukaan kauppa ei pyri tuotteiden sijoittelulla maksimoimaan yhden tuotteen, vaan koko tavararyhmän menekkiä.

Kommentoi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot