Mainos
Mainos

TS: Kuluttajavirasto moittii uusia maksupäätteitä

Kuluttajaviraston mielestä asiakkaita ei ole tiedotettu riittävästi kauppojen uusien maksupäätteiden toiminnasta, kirjoittaa Turun Sanomat.

Uudet maksupäätteet tarjoavat ensisijaiseksi maksuvaihtoehdoksi aina luottoa. Käytännön pelätään ohjaavan kuluttajia elämään luotolla.

Kuluttajaviraston apulaisjohtaja Outi Haunio-Rudangon mukaan virhelyönnistä credit tai debit-toiminnon valinnassa rangaistaan kovimmin pankkiautomaatilla.

- Kun asiakas nostaa käteistä vahingossa creditiltä, niin pankki ottaa siitä heti omansa. Kahden järjestelmän toimivuudessa on parantamisen varaa, Haunio-Rudanko sanoo.

Haunio-Rudangon mielestä maksupäätteiden tulisi olla keskenään samanlaisia ja niissä pitäisi olla suomenkieliset tekstit.

- Maksupäätteiden standardisointi nopeuttaisi maksamista ja olisi näin sekä kuluttajien että kauppiaitten etu, Haunio-Rudanko miettii.

(MTV3 - STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme