Mainos
Mainos

Welhon päivitys aiheutti tavallista enemmän asiakassoittoja

Kaapelioperaattori Welhon maanantaisen verkkopäivityksen jälkeen yhtiön asiakaspalvelu sai tavallista enemmän kyselyjä harmistuneilta television katsojilta.

- Päivitys aiheutti ongelmia tv-katsojille, jotka käyttivät esimerkiksi Sonyn digitelevisioita. Kaikki kanavat eivät näkyneet, kun ne eivät löytäneet päivityksen jälkeen omin päin ohjelma- ja kanavatietoja, kertoo vt. liiketoiminnanjohtaja Kari Ruopsa Welhosta.

Jos digiboksi ei tottele kaukosäädintä, yleisresepti on irrottaa töpseli seinästä ja pistää se sen jälkeen takaisin. Jos senkään jälkeen tilanne ei ole palautunut normaaliksi, on syytä tarkastaa kaukosäätimen patterit.

- Tämän jälkeen voi jo tehdä uudelleen digiboksin tai -television automaattisen kanavanhaun. Se tehdään laitteen ohjekirjan mukaisesti, Ruopsa jatkaa.

Hänen mukaansa asiakaskyselyjen määrä laski viikonloppua kohden normaalille tasolle.

Jos laitteen ohjekirjaa ei kotoa jostain syystä löydy, sellaisen voi löytää laitevalmistajan verkkosivulta. Welhon asiakaspalvelu pyrkii auttamaan myös kanavanhakuun liittyvissä kysymyksissä.

Eilen illalla yhtiö arvioi, että ongelmia oli ollut "muutamalla sadalla" kotitaloudella. Welho on Suomen suurin kaapelioperaattori. Sen asiakkaana on noin 320 000 kotitaloutta.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme