Mainos

Rikostoimittajaa ohjailtiin rahalla Ruotsissa

Ruotsin TV4-kanava päätti hyllyttää suositun Kalla fakta -ajankohtaisohjelman toimittajan Trond Sefastssonin, koska ulkopuoliset tahot olivat maksaneet hänelle ohjelman rikosjutuista.

Aftonbladet uutisoi murhayrityksestä yhdeksän vuoden vankeuteen tuomitun miehen maksaneen Sefastssonille 300 000 kruunua (noin 32 000 euroa) siitä, että ohjelmassa esitettiin tunnustus, jossa toinen, naamioitunut mies ottaa teosta vastuun.

Vuonna 2005 Sefastsson pyysi 406 000 kruunua reportaasista Rexhapin perheeltä, jonka isä istui vankilassa tuomiota huumerikoksesta. Perhe teki itse asiasta rikosilmoituksen lauantaina.

(MTV3)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot